دنیای مطالب خواندنی

دنیای مطالب خواندنی
 
Design by : NazTarin

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 91930
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 46
تعداد آنلاین : 1



javahermarket

javahermarket

javahermarket

http://www.mihan24.com/?n=12868796962.gif&w=250&f=article&_=qoKK8BLc5WYQOBqaomF2QTu%2FCttk8zA37kCF6SbqrzPGFflvaw70h6%2BHJDmeiLvS4koبه گزارش خبرگزاری فارس، ذبیح الله برجسته، یک فیزیوتراپیست یزدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در آرتروز گردن، انتشار درد تا قسمت ‌های بالای شانه، وسط پشت بدن، کمر، بالای کمر و قسمت پس‌ سری کشیده می‌‌شود ولی اگر آرتروز باعث فشار روی ریشه‌‌های عصبی شود، می‌‌تواند دردهای انتشاری در مسیر عصب حتی تا نوک انگشتان را ایجاد کند و در صورت فشار به نخاع می‌ تواند علائم دیگری همچون ضعف عضلات و عدم‌ توانایی در حرکت ظریف انگشتان را به وجود آورد. 

برجسته افزود: ضربه ‌ها (شکستگی‌‌ها)‌، بیماری‌‌های التهابی مفاصل و عفونت‌‌های مفصلی از عوامل زمینه‌ ای آرتروز هستند و اگر شخص دچار عوامل زمینه‌ ای آرتروز نشود، در سنین کم، انتظار بروز آرتروز نمی‌‌رود بلکه با افزایش سن احتمال ابتلا به این بیماری بالا می‌‌رود.

وی خاطرنشان ساخت: آرتروز عارضه‌ ای با روند طبیعی است و درمان آن نیز باید به ‌صورت فیزیولوژیک (طبیعی)‌ باشد و با تقویت عضلات اطراف ستون گردنی، می‌‌توان از این عارضه جلوگیری کرد.

این فیزیوتراپیست تصریح کرد: با ورزش و تقویت عضلات اطراف ستون فقرات می‌‌توان جلوی حرکات نا به جای ستون مفصلی را گرفت و تا حدی مانع از درد شد.

وی با بیان این مطلب که اگر فشار روی نخاع صورت گیرد و شخص دیر به پزشک مراجعه کند، عواقب غیر قابل برگشتی همچون فلج اندام تحتانی، فلج مثانه و عدم‌ توانایی در دفع ادرار و دستگاه گوارش رخ می‌‌دهد، گفت: همیشه دردهای ” پس ‌سری”، ناشی از آرتروز نیست و گاهی ناشی از اسپاسم است که حتی در سنین پایین نیز دیده می‌‌شود.

وی توصیه کرد:  ورزش، فیزیوتراپی و استفاده از گردنبند طبی از مراحل درمان این بیماری است و اگر بیماری با این روش ‌ها کنترل نشد، در مراحل پیشرفته احتیاج به عمل جراحی است و پزشک متخصص با خشک کردن مفاصل، دردی را که از حرکت ۲ سطح ناهموار آرتروز به ‌وجود می‌ آید متوقف می‌ کند.

این فیزیوتراپیست به کارمندانی که به طور مداوم از کامپیوتر استفاده می‌کنند، توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز بیماری، گه گاه نسبت به تغییر جهت دادن محل صفحه کلید، مانیتور و تغییر سطح‌ صندلی خود اقدام کنند و هنگام استراحت خود، از بالش‌‌هایی استفاده کنند که روی آن راحت هستند، چرا که قانون خاصی در خصوص بالش زیر سر به هنگام خواب  وجود ندارد و تجربه می‌‌تواند در این خصوص به افراد کمک کند.


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

saman
ساعت23:40---20 شهريور 1390
ali booooooooooood.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, توسط SASAN